2016. május 4., szerda

A munka

Hogy mit is csinálok itt pontosan?

Az első hét egy ún. on-arrival tréning volt, mely során megismertük egymást, átvettük a jogainkat és kötelességeinket (mint EVS önkéntesek), beszélgettünk a YouthPass-ról, a török kultúráról, tanultunk a formális-nem formális-informális tanulásról, konfliktus menedzsmentről - általában játékos, csoportos foglalkozás, beszélgetés keretében. Össze sem hasonlítható például egy hagyományos, iskolai tanórával.
Persze 4-5 Erasmus+ program után ezek már nem sok újat mondtak nekem, de nagyon sok a csapatban a tapasztalatlanabb "friss hús", akiknek ez az első E+-os projektje.
Az első héten elkezdődtek a török órák is, de ezekről már írtam.

Az első hetes alapozó képzés után a második héten kialakultak a csapatok és elkezdtünk dolgozni. 
A fő feladatunk az Bodrumi Nemzetközi Táncfesztivál szervezése, ezen belül is leginkább promózása.
Három csapatot alakítottunk ki:
* média csapat: sajtóközlemények, cikkek írása, a táncfesztivál és tánciskola Facebook, Twitter, Instagram oldalainak kezelése, promóciós videók készítése. Ebben vagyok én is.
* tánccsapat: táncfesztivál nyitó táncának kitalálása, begyakorlása és előadása, valamint promóciós flashmob-ok szervezése
* promóciós csapat: a táncfesztivál népszerűsítése majd az utcákon, helyieknek és turistáknak egyaránt, különböző saját ötletekkel
A három csapat szorosan összekapcsolódik (többnyire), a média csapattal mi is részt veszünk a flash mob-ok gyakorlásában, egyeztetünk a tánccsapattal mikor videózhatjuk le őket, egymásra épülve dolgozunk a promóciós csapattal is.

Két megmérettetésen már túl is vagyunk: az egyik a tánc világnapján történő fellépés volt, a másik pedig az Erasmus+ népszerűsítése középiskolásoknak.

A tánc világnapja alkalmából április 29-én felléptünk a bodrumi kastély melletti színpadon, a tánciskola többi diákjával együtt (mármint külön koreográfiával). A táncos csapatunk egy szuper koreográfiát talált ki, melybe a végén mindannyian bekapcsolódtunk.



A másik időszakos feladatunk az Erasmus+, ezen belül is az ifjúsági cserék népszerűsítése volt középiskolások előtt.
Három középiskolát látogattunk meg, ahol több osztály előtt prezentáltunk párhuzamosan, főként angolul, de beépítve pár, számunkra ismert török mondatot, kifejezést.
Érdekes tapasztalat volt, egyrészt megnézni, milyen egy helyi középiskola, milyenek a diákok, illetve angolul prezentálni "gyerekek" előtt.
Kellemes meglepetés ért minket, fegyelmezettek és érdeklődőek voltak.

Magyarországon sem ismertek annyira az Erasmus+ lehetőségek, emiatt ott is hasonló előadásokra lenne szükség.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése