2016. április 28., csütörtök

Terülj terülj asztalkám

Mielőtt valaki megijedne, hogy éhen fogok halni Törökországban, jelentem az ételekkel nincs gond, sőt, sokkal kiegyensúlyozottabban táplálkozom, mint otthon. 
Napi háromszori étkezés, pékáru csak reggelire, emellett nagyon sok zöldséget fogyasztok. Általában úgy érzem, hogy tele vagyok, de nehéz ellenállni a sok finomságnak (ami nem feltétlenül édesség, ízletesek a főételnek szánt tálak is). 
De nézzük is csak meg egy átlagos napi étrendemet, már ha valakit érdekel :D

Az átlagos reggelim, eddig kb. 90%-ban mindig ezzel indítottam a napot. Nagyon finom, friss, néha olívával, néha sajttal töltött bagett (néha elég volt egy is reggelire), az elengedhetetlen joghurt, amit mindenhez eszünk, illetve egy espresso felhígítva tejjel.
Persze reggeli tekintetében is széles a választék, választhatok gabonapelyhet, tojást, sajtot, egyéb feltéteket, szószokat is, de valahogy mindig a joghurtos bagettre vágyom.

  
Az ebéd és a vacsora hasonló. Lehetne levessel indítani, de mivel nagyon nem vagyok leveses, a kipróbálást mindig halogatom... talán majd holnap ;)

Szóval egy kis vegyes egészségtállal szoktam indítani, ami általában: cékla, brokkoli, répa, saláta, joghurtos szósz, fokhagymás joghurtos szósz - mindenből 1-1 falat.
Majd kapjuk a főételt (május 1-ig a szálloda zárva van, emiatt nem svédasztalos főételek vannak, de ez elvileg majd a szezon kezdetével megváltozik), amely általában rizs, tarhonya, krumpli, grillezett zöldség, illetve ezek kombinációja. Változatosnak tűnik, de igazából már tíz nap után is kiszámítható: rizsgombóc, tarhonya, más alakú tarhonya, sült krumpli, sült steak burgonya (de nem olyan fűszeres), krumplipüré, grillezett padlizsán vagy paradicsom vagy mindkettő, de volt már spenót is. Erről épp nincs fényképem.
Kezdetben mintha kevesebb lett volna, de nekem úgy is bőven elég volt. 

Hmmm, a desszertek nagyon finomak, legalábbis a legtöbb. Van pár, aminek nagyon nem jött be az íze/állaga, viszont van pár kedvencem, amelyek - annak ellenére, hogy cukorsziruposak én pedig nem szeretem az édes sütiket - nagyon bejönnek.
A sütik kb. 60-80%-a állandó, tehát megtaláható ebédnél és vacsoránál is, de néha van fluktuáció is (most nem jut eszembe jobb szó rá).

 A kedvenceim:
* sült vaníliás tejberizs, néha ebéd után kettőt is meg szoktam enni (leszokóban vagyok.....)
* az a sötét csokis piskótaszerűség
* mákos cukorszirupos süti
* vaníliapuding
* csokis tejbegríz (ez épp nem látható a képen)
A többi annyira nem jött be, se a sajttorta, se pedig a többi jól kinéző dolog.
Egy másik nap desszertes asztala. Természetesen vannak gyümölcsök is, bár kevésbé népszerűek az én esetemben.



 És még csak 10 nap telt el, mi lesz még az elkövetkezendő hetekben :O
Szerencsére az alakomra nem kell vigyáznom, így engedhetek a sütik csábításának. :D

Amúgy fura érzés lesz majd otthon, hogy nekem kell majd megvennem és elkészítenem az ételeket.... könnyű hozzászokni a jóhoz. Mosnak, takarítanak ránk/utánunk, az asztalt is megterítik rengeteg finomsággal és persze nem kell napi 8-9-10 órát dolgozni. Majd lesz egy külön post arról, hogy telnek a napjaim.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése